Založ si blog

Kaddáfiho testament – slovensky

17. apríl 2011

 

V mene dobročinného a milosrdného Allaha…

Teraz si nespomeniem, ale je to možno viac ako 40 rokov odkedy som robil všetko, čo som mohol, aby som dal ľuďom domy, nemocnice, školy a nasýtil ich keď boli hladní. Dokonca som urobil v Benghazi z púšte poľnohospodársku oblasť.

Postavil som sa proti útokom toho kovboja Ronalda Reagana, keď zabil moju adoptovanú osirotenú dcéru. Pokúšal sa ma zabiť, namiesto toho zabil to chudobné a nevinné dieťa. Potom som pomohol mojim bratom a sestrám z Afriky s peniazmi do Africkej únie.

Urobil som všetko, čo bolo v mojich silách, aby som pomohol ľuďom pochopiť koncepciu skutočnej demokracie, kde náš ľud riadi našu krajinu. Ale pre niektorých ľudí to nikdy nebolo dosť, dokonca aj ľudia, ktorí mali 10 domov, nové obleky a nábytok neboli nikdy spokojní, boli tak sebeckí, vždy chceli viac.

Povedali Američanom a ostatným krajinám, že potrebujú „demokraciu“ a „slobodu“, pričom si nikdy neuvedomovali, že ide o systém rezania hrdla, v ktorom „najväčší pes zje všetko“. Boli tak očarení týmito slovami, že si nikdy neuvedomili, že v Amerike neexistovala žiadna bezplatná medicína, žiadne bezplatné nemocnice, žiadne bezplatné bývanie, žiadne bezplatné vzdelanie a žiadne bezplatné jedlo, okrem prípadov, keď museli ľudia žobrať alebo ísť na dlhé rady pre polievku.

Bez ohľadu na to, čo som urobil, to pre niektorých nebolo dosť, ale iní vedeli, že som syn Gamal Abdel Nasser, jediného pravého arabského a moslimského vodcu, ktorého sme mali od čias Salah-al-Deena, keď požadoval pre svojich ľudí Suezský prieplav, ako som žiadal ja Líbyu pre mojich ľudí. Boli to jeho kroky, ktoré som sa snažil nasledovať, aby boli moji ľudia oslobodení od koloniálnej nadvlády – od zlodejov, ktorí by nás okradli.

Teraz som napadnutý najväčšou silou vo vojenskej histórii. Obama ma chce zabiť, zobrať slobodu našej krajine, odniesť naše bezplatné bývanie, našu bezplatnú medicínu, naše bezplatné vzdelanie, naše bezplatné jedlo a nahradiť ho americkým zlodejstvom nazývaným „kapitalizmus“. Ale všetci z nás v Tretom svete vedia, čo to znamená. Znamená to, že korporácie riadia krajiny, riadia svet a ľudia trpia.

Takže pre mňa neexistuje iná alternatíva, musím sa postaviť a ak si to Allah želá, zomrieť s nasledovaním jeho cesty, cesty, ktorá urobila našu krajinu bohatou na poľnohospodársku pôdu, s jedlom a zdravím a dokonca nám umožnila pomôcť našim afrických a arabských bratom a sestrám.

Nechcem zomrieť, ale ak by to malo zachrániť túto krajinu, mojich ľudí, všetky tie tisíce, ktoré sú moje deti, nech sa tak stane.

Nech je tento testament mojím hlasom vo svete, že som sa postavil voči útokom križiakov z NATO, postavil sa krutosti, postavil sa zrade, postavil sa voči západu a jeho koloniálnym ambíciám a že som stál s mojimi africkými bratmi, ako skutoční arabskí a moslimskí bratia, ako maják svetla.

Keď iní stavali hrady, ja som žil v skromnom dome a v stane. Nikdy som nezabudol na moje detstvo v Sirte, nemíňal som našu štátnu pokladnicu bláznivo a rovnako ako Salah-al-Deen, náš veľký moslimský vodca, ktorý zachránil Jeruzalem pre islam, som si pre seba vzal málo …

Na Západe ma niektorí nazývajú „šialeným“ a „bláznivým“, ale aj keď poznajú pravdu, naďalej klamú. Vedia, že naša krajina je nezávislá a slobodná, nie v koloniálnom zovretí. Vedia, že moja vízia a moja cesta je čistá pre môj ľud a že budem bojovať do posledného dychu, aby sme ostali slobodní. Nech nám všemohúci Allah pomôže zostať vernými a slobodnými.

 

Mu’ammar Kaddáfí.

Neschopáci v Bojnickej nemocnici, alebo ako som skoro prišiel o prst

16.06.2019

Akurát som prišiel z nemocnice a od požiarnikov a skoro som prišiel o prst, takže neriešte štylizáciu, gramatiku a podobne, nemám náladu ani chuť aktuálne riešiť formu. Nasledujúcich pár riadkov bude venovaných neschopákom z Bojnickej nemocnice ako memento pre všetkých, ktorí s nimi bohužiaľ budú musieť prísť do kontaktu. Myslel som, že po poslednej návšteve, kedy [...]

Marcus Aurelius – Myšlienky k sebe samému

03.04.2019

Marcus Aurelius – Myšlienky k sebe samému Úryvok z XI. knihy. Zapamätaj si niekoľko ponaučení. Po prvé:Uvedom si, aký je tvoj vzťah k ľuďom a že sme tu kvôli sebe navzájom, z iného pohľadu: že som tu na to, aby som bol ich vodcom, ako baran je vodcom čriedy alebo býk stáda. A rozjímaj z vyššieho hľadiska: ak svet nie je iba zhlukom atómov, potom je to príroda, ktorá [...]

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.

Fico

Fico chce prešetriť prideľovanie spisov na Najvyššom súde. Prideľujú sa transparentne, kontrola bola arogantná a neštandardná, odpovedal Šikuta

24.04.2024 16:51, aktualizované: 17:25

Podľa Fica je podozrivé, že v minulosti všetky najcitlivejšie veci, v ktorých sa rozhodovalo o opravných prostriedkoch, pripadali senátu 5T sudcu Juraja Klimenta.

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

sephiroth

„Najvyššiu úroveň dosiahne človek, ktorého netrápi, ale teší, keď ho odsudzujú za dobrý skutok.“ Marcus Aurelius

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 9859x
Priemerná čítanosť článkov: 3286x

Autor blogu

Kategórie